FAQ

Hvorfor svigter varmen?

Har du ingen varme og varmt vand?

Tjek først vores hjemmeside for evt. driftsforstyrrelser i dit område.
Her vil vi angive, såfremt vi har lukninger, der varer mere end 30 minutter. Ligeledes vil du modtage en SMS fra os, ved lukninger der varer over 30 minutter.

Er der ikke meldinger om driftsforstyrrelser på vores hjemmeside og har du ikke modtaget en SMS, kan du prøve at ringe til os. Vi har  døgnvagt, men er sagen ikke akut, beder vi dig om, at du ringer indenfor normal arbejdstid.

Hvis måleren svigter : Kontakt os indenfor normal arbejdstid.

Problemer med fjernvarmen?

Der skelnes mellem problemer inden hovedhaner og efter hovedhaner. Ved problemer indtil hovedhaner kan I kontakte varmeværket. Ved problemer efter hovedhaner, skal I selv afhjælpe problemet.

Vi har lavet en liste over de mest gængse tekniske problemer, du kan støde på samt foreslag til løsning af problemerne. Listen kan ligeledes findes under tekniske vejledninger.

Hvis måleren svigter...

Kontakt os venligst indenfor normal arbejdstid.

Hvordan spotter man rørbrud?

Hvis det damper fra jorden eller dæksler, kan der være brud på rør.

Fjernvarmen har en aftale med en grave-og rørentreprenør, der graver og lægger rør ned i jorden. Alle er specialuddannet, så de kostbare rør nedlægges med viden og omhu.

Hvis du har mistanke om brud, f.eks hvis det damper fra jorden eller dæksler eller hvis du oplever duggede vinduer på tomme huse, så kontakt os.  

Gode råd

5 film om bl.a. radiatoren og fjernvarmeanlægget

  • Hvordan kan jeg sikre, at min radiator virker?
  • Hvad gør jeg, hvis der er noget galt med min radiator?
  • Kan jeg selv isolere mine varmerør?
  • Hvad kan jeg selv gøre ved anlægget i bryggereset
  • Hvordan følger jeg mit varmeforbrug

Gode råd

4 tegnefilm om familien Hansen og Super Celsius:

  • Brug det varme vand med omtanke
  • Råd om indeklima og varme
  • Spar penge ved isolering af huset
  • Hvordan fungerer radiatorer og termostater